mic tratat despre așteptare (I)

Nu te-am văzut nici ieri,
nici azi.
Dar poate c-o să te văd mâine.
O să te-aștept precum un porumbel
cu ochii calzi,
privind cu jind
după firimituri de pâine.
O să te-aștept ca un cățel
ce plânge după mângâieri,
și gâtul o să mi-l întind.
Să nu fii câine.
O să te-aștept cu ochii mari
și zâmbetul meu știrb și tâmp
pe față,
cu-n soare cald și-un cer scălâmb,
în mână cu doi cărăbuși de mai hoinari.
Numai să vii, să nu fii strâmb,
să nu mai crești în tine flori de gheață.
O să te-aștept cu ochii plini.
Nu goi.
Mi-s mai dechiși și mai senini,
Ei știu s-aștepte pentru amândoi
Atâta timp cât ai să rătăcești
prin ploi.
Nu-ți spun povești :
O să te-aștept cu-n flutur alb în piept,
zile și nopți la rând, cu nervii tari.
De piatră.
De-ai ști ce-mi place mie să te-aștept,
să fiu mai coaptă-n așteptare decât fiartă.
O să te-aștept secunde lungi,
fiindcă-n orașul ăsta nu există
un ceas ca ăla de la Universitate.
Iar dacă ai de gând să mai ajungi,
va fi un timp frumos, pe așteptate.
Iar eu n-o să mai fiu vreodată tristă.
Să nu mă cerți
că nu mai fac nimic
și stau ca proasta-n târg
și-ntr-una te aștept.
Îmi place. Tu ai să mă ierți
că pun atâta așteptare la borcan și-n plic.
Am auzit că ești un tip deștept.
Peste o clipă sau un veac,
voi fi aici, când ai să cazi.
Sau poate doar peste o săptămână.
Știi, timpul mi se pare-un fix un fleac,
Când eu aștept ca să te țin  de mână.

Un gând despre „mic tratat despre așteptare (I)

Lasă un răspuns

